Çalışma AlanlarımVajinismus Psikolojik Mi?

Mart 24, 2021by admin0

Vajinismus Psikolojik Mi?

Nitelikli bir cinsel ilişkinin önündeki en büyük engel olarak karşımıza çıkan vajinismus psikolojik mi? Bu rahatsızlık psikoterapi ile tedavi edilebilir mi? Vajinismus tedavisi nasıl yapılır? İşte bu ve benzeri sorulara dair merak ettiğiniz tüm ayrıntılar!

Vajinismus Sadece Psikolojik Mi?

Vajinismus psikolojik mi? cinsel sorunlar arasında yer alan Vajinismus, temelde bir psikolojik rahatsızlık olarak tanımlanmaktadır. Bu rahatsızlık esasında cinsel ilişki sırasında acı duyma korkusundan kaynaklanır. Korku durumunun gelişmesi sonrasında ise kasılmalar yaşanır. Bu kasılmalar da cinsel ilişkiyi imkansız hale getirir. Dolayısıyla Vajinismus rahatsızlığı cinsel hayatın yaşanmasına engel olur. Bundan dolayı da bu tür rahatsızlığın etkili bir düzeyde tedavi edilmesi şarttır.

Vajinismus Psikolojik Mi?

Günümüz itibariyle Vajinismus rahatsızlığının psikoterapi teknik ve yöntemleriyle tedavi edilmesi mümkündür.  Bundan dolayı bu rahatsızlığın tam anlamıyla psikolojik bir rahatsızlık olduğunu ifade etmek de mümkün olmaktadır. Ülkemizde sıklıkla karşılaştığımız bu rahatsızlığa hemen her 10 kadından birinde rastlamak mümkün olmaktadır. Dolayısıyla söz konusu rahatsızlığın tedavi edilmesi noktasında ülkemizde etkili bir talebin mevcut olduğunu ifade etmek de mümkündür.

Vajinismus Belirtileri Nelerdir?

Elbette ki Vajinismus söz konusu olduğunda karşımıza çok sayıda farklı özellik çıkar. Bu kapsamda şayet kadın partnerini seviyorsa ve ön sevişme sırasında bir sorun yaşamıyorsa ancak devamındaki süreçte sıkıntı varsa Vajinismus belirtileri de ortaya çıkmış demektir. Yani ön sevişmede bir sorun yokken sıra cinsel birleşme kısmına geldiğinde kadında bir tedirginlik hali ve çok acıyacak korkusu varsa Vajinismusun belirtileri de ortaya çıkmış sayılır!

En net Vajinismus belirtisi, kadının kendisini aşırı kasması sonrasında cinsel ilişkinin imkansız bir hale gelmesidir. Kadının kendisini çekmesi sonrasında bacaklarını kapatması ve devamında partnerini itmesi, bu sorunun tam anlamıyla ortaya çıktığını da açıklar. Bu aşamadan sonra kadın ilişkiye engel olmak için elinden geleni yapar.

Hatta cinsel birleşme sırasında terlemeyle birlikte titreme ve çarpıntı da kendini gösterir. Böylece Vajinismus sorunu cinsel birleşmeye de engel olur. Vajinismus psikolojik mi? Sorusunun yanıtı evettir! Çünkü Vajinismus belirtilerinin tamamı sadece psikoloji kaynaklıdır. Bundan dolayı isabetli bir tedavi süreci neticesinde bu rahatsızlığında tedavi edilmesi de mümkün hale gelir.