Çalışma AlanlarımTerapiyle Stresten Korunma

Mart 14, 2021by admin0

Terapiyle Stresten Korunma

Günümüz koşullarında terapiyle stresten korunma söz konusu olduğunda karşımıza geniş kapsamlı bir hizmet alanı çıkar! Kalabalık şehirlerde yaşayanlar, yoğun iş temposuna sahip olanlar stresi çok yoğun yaşarlar. Stres, ilk insandan itibaren var olan bir duygudur.  Elbette ki stresle mücadele etmek beraberinde önemli kazanımları da getirmektedir. Kendine ve bedenine karşı gelecek olan tehlikelere karşı doğduğu farz edilmektedir. Savaşma veya kaçma konusunda verilecek karar için hazırlıklı olma ihtiyacından ortaya çıkmış olduğu düşünülür.

Zorlu ve sıkıntılı bir süreç olduğundan insanın bedeni buna tepki verir. Verilen tepkiler arasında kasların gerilmesi, nabzın hızlanması, vücudun savaşmaya hazırlanması, duyuların aşırı hassaslaşması bulunuyor. Stres altına giren kişinin nabzı hızlanacaktır. Çünkü vücut kendini koruma içgüdüsüyle hareket edecektir. İlkel zamanlarda doğan bu duygu içinde yaşadığımız modern çağlarda halen aktiftir. Kaç veya savaş uyarısı kişiyi tetikler. Endişe, üzüntü, korku veya öfke gibi duygular hissettiğimizde stresimizi aktivite ederiz.

Terapiyle Stresten Korunma

Stres Nedenleri Nelerdir?

Canlının ruhsal durumunu ve bedenini olumsuz etkileyen bir duygudur. İleride yaşanacak bazı rahatsızlıkların temelinde yaşam kalitesini düşüren stres yatar. Peki strese neden olan durumlar nelerdir? İşte başlıca stres nedenleri;

• Geçirilen travmalar
  • İşe girme veya yeni iş kurma çalışmaları
  • Madde veya alkol bağımlısı olma
  • Kişinin kendinin ve aile bireylerinden birinin yaşadığı sağlık sorunları
  • Çok değer verilen veya sevilen birinin kaybı
  • Yaşanılan kentin değiştirilmesi

Yaşanılan bu ve benzeri durumlarla stres baş gösterir. Belirtileriyle kendini gösterir. Uyuyamamak veya uyku problemleri yaşamak stresin en bariz belirtisidir. Diğer belirtileri şunlardır;

• Baş ağrısı,
  • Çok fazla veya çok az yeme gibi yeme bozuklukları
  • Odaklanma problemleri
  • Motivasyon düşüklüğü
  • Sosyal ortamlardan uzaklaşma
  • İnsanlardan uzaklaşma, iletişim kurmak istememek
  • Alkol veya sigara gibi bağımlılıkların başlaması, var olan bağımlılığın artması
  • Kilo alma veya kaybı yaşama

Görüldüğü üzere terapiyle stresten korunma konusunda profesyonel bir destek aldığınızda sıralanan bu sorunlardan kurtulmanız da mümkün olur!

Stresin Tedavisi Var mı?

Tedavi edilmediği müddetçe stres hayatı çok olumsuz etkiler. Stresten kurtulmak için yapılması gereken ilk iş günlük rutinleri değiştirmek olacaktır. Değişikliklere rağmen stres devam ediyorsa mutlaka bir uzmandan yardım alınmalıdır. Kişiye göre stresin tedavi şekilleri ve yöntemleri değişmektedir. Kişiye özel olarak tedavi gerçekleştirilmelidir. Terapiyle stresten korunma konusunda profesyonel bir destek almanız beraberinde önemli kazanımları da getirmektedir. Öncelikle strese neden olan durumun kaynağı belirlenmektedir. Ortaya çıkan neticeye göre tedaviye başlanmaktadır. Psikolog Ali Eren Yıldız, her bireye özel yöntem uygulayarak tedavi etmektedir.