Çalışma AlanlarımTemizlik Takıntısı ve Koronavirüs Süreci

Mayıs 24, 2021by admin0

Temizlik Takıntısı ve Koronavirüs Süreci

Covid 19 salgını sonrasında pek çok insanda temizlik takıntısı da etkili bir düzeyde görülmeye başlanmıştır. Obsesif kompulsif olarak da isimlendirilen temizlik takıntısı, insan yaşamını içinden çıkılmaz bir hale sokar. Bundan dolayı da bu tarz rahatsızlıkların etkili bir düzeyde tedavi edilmesi şarttır. Temizlik takıntısı koronavirüs sürecinde çok daha hissedilir bir seviyede artış göstermiştir. Bu durumun oluşmasında hijyen konusunda titiz davranmak durumunda olmamız etkili olmuştur. Tam da bu noktada temizlik takıntısının başlamasına paralel olarak etkili bir düzeyde tedavi edilmesi şarttır.

Temizlik Takıntısı Nasıl Ortaya Çıkar?

Hemen her insan kendine göre temizlik konusunda hassastır. Bu hassaslık derecesi kişiden kişiye değiştirir. Ancak temizlik konusundaki hassalık derecesi, normal değerlerin üzerine çıkarsa, burada artık bir sorun vardır. Bu aşamadan sonra devreye Obsesif kompulsif rahatsızlığı girmiş demektir. Obsesif kompulsif rahatsızlığı da hafife alınacak olan bir rahatsızlık değildir.

Hemen her şeyi yıkama hissi, her şeyin kirli olduğunu düşünme hissi Obsesif kompulsif rahatsızlığını da tetikler. Bu da doğal olarak ardışık bir şekilde temizleme ve yıkama davranışlarının ortaya çıkmasını mümkün kılar. Yine yıkama ve silme davranışlarının aşırıya kaçması sonrasında hastaların hayatları da artık işin içinden çıkılmaz bir hale gelir. Bu noktada devreye Obsesif kompulsif tedavileri girer!

Obsesif kompulsif Tedavisi Nasıl Olur?

Temizlik takıntısı hastalığının temelinde psikolojik nedenler vardır. Bundan dolayı da bu tarz rahatsızlıkların tedavisi terapilerle mümkün olur. Günümüz koşullarında Obsesif kompulsif tedavisi noktasında farklı teknik ve yöntemlerin etkili bir düzeyde kullanıldığı bilinmektedir. Bundan dolayı da son zamanlarda temizlik takıntısının etkili bir düzeyde tedavisinin bulunduğunu rahatlıkla ifade etmek mümkün olur.

Bireylerde gelişen takıntı hastalığının tedavisi süreci son derece hassas olan bir süreçtir. Bundan dolayı da Obsesif kompulsif tedavisi noktasında mutlaka profesyonel bir destek almak şarttır! Özellikle yeni nesil teknik ve yöntemler sayesinde temizlik takıntısının kısa bir süre içerisinde tedavi edilmesi mümkündür.

Tam da bu noktada Obsesif kompulsif tedavisi alanında uzman olan bir psikologdan destek almak şarttır. Psikolog Ali Eren Yıldız; Obsesif kompulsif tedavisinde yeni nesil terapi yöntemlerini başarılı bir şekilde uygulamaktadır.