Çalışma AlanlarımSınav Kaygısı Nedir? Nasıl Başa Çıkılır?

Mayıs 4, 2022by admin

Sınav kaygısı nedir, nasıl başa çıkılır?  Sınav öncesinde kazanılan bir bilginin sınav sırasında hatırlanmasına engel olan kaygı durumuna sınav kaygısı denir. Sınav kaygısı akademik hayatın gelişmesine engel olduğundan bu tür sorunların tedavi edilmesi şarttır. Burada sınav kaygısının belirtilerini dikkate almak ve bu belirtiler doğrultusunda tedavi olmak gerekmektedir. Peki, sınav kaygısı nedir? Dahası, sınav kaygısıyla nasıl başa çıkılır? İşte bu ve benzeri sorulara dair merak edilen ayrıntıların tamamı!

Sınav kaygısı nedir? Öğrencinin sınav esnasında bildiklerini unutarak onun sınavda istediği başarıyı ortaya koymasına engel olan kaygı bozukluğuna sınav kaygısı denir. Sınav kaygısı öğrencinin doğrudan sınav notlarına etki etmektedir. Dolayısıyla onun okul hayatında başarılı olmasına da engel olmaktadır. Bu durum aşırı yoğun kaygı durumunun varlığından da kaynaklanmaktadır. Burada sınav kaygısının belirtileri üzerinde durmak gerekmektedir.

Sınav Kaygısı Nedir? Nasıl Başa Çıkılır?

Sınav Kaygısı Belirtileri Nelerdir?

Genel olarak sınav kaygısı belirtileri gündeme geldiği zaman karşımıza pek çok farklı özellik çıkar. Esasında huzursuzluk hali ve endişe durumu sınav kaygısının en net belirtileri arasında yer almaktadır. Yine tedirginlik hali ve sıkıntılı bir psikoloji de sınav kaygısının belirtilerindendir. Ayrıca başarısızlık korkusunun tetiklediği ders çalışmaya karşı isteksizlik hali de sınav kaygısı belirtileri arasında bulunmaktadır.

Sınav Kaygısı Nedir? Nasıl Başa Çıkılır?

Sınav kaygısı nedir, belirtileri nelerdir? Dediğimizde titreme hatta taşikardi gibi belirtiler de karşımıza çıkmaktadır. Titreme, iç sıkıntısı, karın ağrısı gibi belirtilerin de en sık karşılaştığımız sınav kaygısı belirtileri arasında yer aldıkları bilinmektedir. Bir de öğrencinin kendine güven konusunda belirgin bir azalmayla birlikte kendisini yetersiz ve değersiz olarak görmesi de en net sınav kaygısı belirtileri arasında yer almaktadır. Bütün bu bilgiler ışığında sınav kaygısının belirtilerini dikkate almak, bu tarz sorunların tedavi edilmesi için etkili bir adım atmak anlamına gelmektedir.

Sınav Kaygısı Nedir? Nasıl Başa Çıkılır?

Sınav Kaygısıyla Nasıl Başa Çıkılır?

Sınav kaygısı ile başa çıkmak için mutlaka ilk önce sınava dair genel bilgilere hakim olmak ve varsa bilgi eksikliklerini gidermek gerekmektedir. Sınavın önemli olduğunu ancak hiçbir sınavın öğrenciden daha önemli olmadığı algısının oluşturulması, sınav kaygısını giderici bir etkiye sahiptir. Böylece sınav kaygısı nedir? Sorusuna detaylı bir şekilde yanıtlar verdik!