Çalışma AlanlarımRuh Halinde Ani Değişmeler

Mart 12, 2021by admin0

Ruh Halinde Ani Değişmeler

Bipolar bozukluğu olan kişiler ruh halinde ani değişmeler yaşarlar. Maniden depresyona kadar uzanan aşırı derecedeki değişiklikler bipolar bozukluk olarak adlandırılır. Bipolar olan kişiler her zaman bozuk ruh haletine sahip olmayacaktır. Normal oldukları dönemler de bulunur. Ruh hali oynamalarında aşırı enerjik, konuşkan, hareketli, güçlü ve umursamaz olan manik hali baskındır.

Kaynaklarda manik depresyon veya manik depresyon bozukluğu olarak geçen hastalığı karşılığı iki uçlu duygulanım bozukluğudur. Ruh halinde ani değişimler yaşayan hastalar riskli davranışlar sergiler. Sergilenen bu davranışlar ilişkilerine ve iş hayatına zarar vermektedir. Kesinlikle tedavi edilmelidir. Tedavi edilmediğinde intihara kadar sürükleyebilir.  İntihara sürükleyen ciddi bir ruhsal hastalık olduğunda tedavisi şarttır.

Ruh Halinde Ani Değişmeler Neden Kaynaklanır?

Ruh halinde yaşanan ani değişimlerin çeşitli nedenleri olabilir. Bir aile içinde birden fazla bipolar bozukluğu olan bireyler olabiliyor. Bu durum genetik olup olmadığı sorusunu getiriyor? Genetik yatkınlığın hastalığın oluşmasında önemli bir etken olduğunu söyleyebiliriz. Ailesinde ve akrabasında bipolar olmayan bir kişide hastalığın görülme riski %1 ila 2’dir. Ancak yakın akrabalarında yani anne, baba veya kardeşlerinde bipolar olan birinde ortaya çıkma riski %7 ile 8’e yükselecektir.

Ruh Halinde Ani Değişmeler

Tek yumurta ikizlerinden birinde bipolar varsa diğerinde olma riski % 50’ye kadar çıkmaktadır. Ailesinde, akrabalarında yok diye bipolar olma ihtimali sıfırlanmaz. 15 ile 24 yaş aralığında sıklıkla görülen bu hastalığın riskini herkes taşır. Bipolar genellikle yaşam boyunca sürer. 7’den 77’ye kadar her yaşta görülme riski olan hastalık en fazla 20’li yaşların başında ortaya çıkıyor.

Ruh Hali Değişimlerinin Belirtileri Nasıl Tedavi Edilir?

Toplumda çift ruh hali değişimi olarak bilinen bipolar bozukluk, kadınlarda ve erkeklerde eşit oranda görülmektedir. 65 yaşından sonra ve çocuk yaştakilerde yeni tespit edilen vaka çok nadirdir. Daha önce hastalık tespit edildiyse onun devamı şeklindedir. Yaşanan değişimler kişinin hayatını riske atacak durumlar dahi olabilir.

Gündelik hayatı etkileyen değişimlerde önce mani belirtileri, sonra depresyon belirtileri görülür. Hastanın birbirine tamamen zıt olan iki dönemi vardır. Gülerken gördüğünü hastayı bir anda ağlarken görebilirsiniz. Enerjikken aniden halsiz hisseder. Ruh halinde ani değişmeler kimsenin suçu veya hatasından kaynaklanmaz. Psikolog Ali Eren Yıldız, hastalığın teşhisinde ve tanısının konulmasında uzmandır. Gerekli tedaviyi ve yönlendirmeyi yaparak sizi ve sevdiklerinizi bu rahatsızlıktan kurtaracaktır.