GenelPsikoz Nedir? Psikozun Belirtileri Nelerdir?

Haziran 25, 2022by admin

Psikoz nedir psikozun belirtileri nelerdir konusunda çok geniş bir açıklama yapmak uygun olacaktır. Bu alanda uzman kişilerin fikirleri alınarak bu konuda doğru bilgilere ulaşılabilir. Öncelikle psikoz bir psikolojik hastalık değil semptomdur. Kişinin gerçekle bağlantısının kesilmesi, hayali şeyler görmesi, duyması olarak ifade edilebilecek olan psikoz farklı birçok sebeple ortaya çıkabilir.

Psikoz insanın gerçeklikle bağlantısının kesilmeye başladığı zamanki zihni durumudur denilebilir. Bu dönemin önceden bilinmesi veya anlaşılması mümkün olmadığı için tedbir alınması da mümkün değildir. Yapılan araştırmalar bu durumun genlerle ilgili olabileceğini ortaya koymuştur.

Psikoz Nedir? Psikozun Belirtileri Nelerdir?

Psikoz durumu birden ortaya çıkmaz. Öncesinde bazı belirtiler gösterebilir. Kişinin kendine bakmayı bırakması, daha çok yalnız kalması, yaşam kalitesinde düşüklük, şüpheci yaklaşımlar gibi birçok durum psikozun ortaya çıkmasının habercileridir.

Psikozun Sebepleri Nelerdir?

Psikoz nedir? Psikoz kişilere göre farklılık göstermektedir. Her kişinin psikoz sebepleri farklı olduğu için ortaya çıkan psikoz durumu da farklı olacaktır. Bunun yanında psikoza sebep olan belli hastalıklar ve etkenler bulunmaktadır. Psikozun sebepleri şu şekilde sıralanabilir:

• Genetik faktörler
  • Madde kullanımı
  • Hastalıklar ve yaralanmalar
  • Travma oluşturacak sebepler

Bu durumlara uykusuzluk, bağımlılık, çevresel faktörler de eklenince psikoz durumu çok daha net olarak ortaya çıkmaktadır. Yapılan araştırmalar psikozun ileri akıl hastalığı olarak bilinen bipolar bozukluk ve şizofren gibi hastalıkların da belirtisi olabileceğini göstermektedir.

Psikoz Nedir? Psikozun Belirtileri Nelerdir?

Psikozun Tedavisi Nasıl Yapılır?

Psikoz nedir? Psikoz teşhisi konulan bir kişinin hemen kontrol altına alınması ve tedavisinin başlaması çok önemlidir. Psikoz tedavisi için erken hareket etmek bu rahatsızlığın ilerlemesine ve kişinin yaşamını etkilemesine engel olmak demektir. Böylece kişinin iş hayatı, okul hayatı ve ilişkileri olumsuz olarak etkilenmeyecektir.

Tedavi için doktorun öncelikle psikozun altındaki sebebi bulması gerekmektedir. Bu sebebe göre tedaviye karar verilecektir. Psikozun belirtilerinin hafifletilmesi için çeşitli ilaçlar kullanılmaya başlanabilir. İlaçla sakinleştirme yönteminin ardından bilişsel davranışçı terapi tavsiye edilebilir.

Psikoz Nedir? Psikozun Belirtileri Nelerdir?

Psikoz yaşayan kişi düzenli olarak sağlık danışmanı ile görüşmeye başlamalı. Bilişsel davranış terapi sürecinin bu kişilerde çok olumlu etkileri olduğu belirlenmiştir. İlaç tedavisi artı bilişsel davranış terapisi ile kısa süre bu kişiler ruh haline ve normal yaşamlarına dönebilmektedir. Böylece Psikoz nedir? Sorusuna da yanıt verdik!