GenelPsikolojik Nefes Darlığı ve Çarpıntı Hissi Nedir?

Nisan 23, 2022by admin

Psikolojik nefes darlığı hissi nedir? Nefes darlığı fizyolojik nedenlerden kaynaklanabilse de anksiyete, depresyon belirtisi de olabilir.  Nefes darlığı durumunda kişi dilediğince nefes alamaz, sanki akciğerleri işlevini yitirmiş gibi hisseder. Eğer ki interneti açıp anksiyete belirtilerine baktıysanız ve ‘Aa evet bunlar bende var, kesin anksiyetem var!’ diyorsanız ve belirtileri bir kere bile yaşamış olsanız da psikolojik olarak bu hastalığa sahip olduğunuzu düşünürsünüz. Bu yüzden psikolojik olarak bu probleme sahip olduğunuzu düşünürsünüz.

Psikolojik Nefes Darlığı ve Çarpıntı Hissi Nedir?

Aynı şey çarpıntı hissinde de geçerlidir. Genel geçer düşünceler ile, okuduğunuz şeyler ile kendinize tanı koymanız mümkün değildir. Çarpıntı hissinin pek çok sebebi olmakla beraber ilk seçenek yüksek kafein olabilir. Kalp hastalığına da yorulan çarpıntının psikolojik olup olmadığın anlamak için bir uzmana danışmak gerekebilir. Doktorlar ile konuştuktan sonra gerekli testler yapılır ve eğer bir problem çıkmazsa psikolog ile konuşmanız gerekebilir. Bu sayede psikolojik nefes darlığı ve çarpıntı hissi geçebilmektedir.

Psikolojik Nefes Darlığı Hissinin Zararları

Psikolojik nefes darlığı ve çarpıntının vücuda herhangi bir zararı yoktur. Eğer kalp hastalığınız ya da akciğer rahatsızlığınız yoksa bu durum herhangi bir sorun teşkil etmez. Ancak bu durum yaşam kalitenize zarar verir. Günlük hayatta hiçbir sebep yokken sürekli boğuluyormuş hissi ya da sürekli çarpıntı hissi mutlu anlarınızın katili olabilir. Burada bu tür sorunlarla karşılaştığımız zaman mutlaka tedavinin de yollarını aramak gerekmektedir. Zira bu sorun hiç de önemsenmeyecek olan bir sorun değildir.

Psikolojik Nefes Darlığı Tedavisi ve Terapileri

Psikolojik nefes darlığı ve çarpıntı hissinin tedavisi alanında uzman doktorlar tarafından incelendikten sonra bir sorun teşkil etmediğine karar verilirse psikoloğa yönlendirilir. Özellikle psikoterapi durumu ile tedavi edilir. Psikolojik nefes darlığı ve çarpıntı hissi terapileri ise gerekli tedavilerle geçebilir. Bunlardan ilki psikoterapidir.

Psikoterapi danışanın duygusal ve psikolojik problemlerinin tedavi edilmesi yöntemidir. İkinci seçenek bilişsel davranışçı terapisidir. Bu terapi yönteminde mutluluk esas alınır. Kişinin mutlu olması sağlanarak psikolojik problemlerin çözülmesi hedeflenir. Üçüncü bir seçenek de ilaç tedavisidir. Terapilerin yanında ilaç tedavisi kullanılır.