GenelPsikolojik Hastalıklar Nelerdir?

Haziran 29, 2022by admin

Psikolojik hastalıklar nelerdir? Psikolojik hastalıklar düşüncelerimizi ve duygularımızı etkiler. Hafiften şiddetliye kadar değişebilirler ve geçici veya uzun süreli olabilirler. Aşağıdakiler de dahil olmak üzere birçok psikolojik hastalık türü vardır:

• Yeme bozuklukları
  • Anksiyete bozuklukları
  • Madde bağımlılığı bozuklukları

Anksiyete; panik atak, sosyal fobi (sosyal anksiyete), yaygın anksiyete bozukluğu (GAD), obsesif-kompulsif bozukluk, travma sonrası stres bozukluğu ve spesifik fobileri içermektedir.

Yeme bozuklukları, yiyecek, ağırlık veya her ikisi ile sağlıksız bir ilişki içermektedir. Yeme bozuklukları arasında anoreksiya nervoza (anoreksi), bulimia nervoza (bulimia) ve tıkınırcasına yeme bozukluğu yer almaktadır.

Psikolojik Hastalıklar Nelerdir?

Madde bağımlılığı, bir kişinin alkol veya uyuşturucu gibi bir maddeyi hayatında sorunlara neden olacak şekilde kullanmasıdır. Örnekler, tedavi edilmediği takdirde ciddi sağlık sorunlarına ve hatta ölüme yol açabilecek alkol veya diğer ilaçlara bağımlılığı içermektedir.

Psikolojik hastalıklar, zihninizi, duygularınızı ve ruh halinizi etkileyen bir rahatsızlıktır. Genetik, biyolojik ve çevresel faktörlerin bir kombinasyonundan kaynaklanabilir. Psikolojik hastalıklar ilaç, terapi veya her ikisi ile tedavi edilebilmektedir.

Psikolojik Hastalıklar Neleri İçerir?

Depresyon başta olmak üzere anksiyete bozuklukları gibi sorunlar psikolojik sorunlar arasında yer almaktadır. Tüm insanlar hayatlarının bir noktasında psikolojik bozukluklar geliştirme potansiyeline sahiptir. Kadınların yaşamları boyunca anksiyete bozuklukları veya depresyon geliştirmeleri erkeklerden daha olasıdır.

Psikolojik Hastalıklar Nelerdir?

Akıl hastalığı öyküsü olan aile üyeleri olan kişilerin kendilerinde psikolojik bir bozukluk geliştirme olasılığı daha yüksek olabilir. Yoksulluk içinde yaşayanlar, travma veya istismara maruz kalanlar ve sağlık hizmetlerine erişimi zayıf olanlar da psikolojik rahatsızlıklar geliştirme açısından daha büyük risk altındadır.

Psikolojik Hastalık Nasıl Anlaşılır?

Psikolojik bir hastalığınız olup olmadığını belirlemenin en iyi yolu, psikoloğa gitmekten geçer. Böylece etkili bir şekilde değerlendirme yapılması mümkün hale gelecektir. Psikolojik hastalıklar söz konusu olduğu zaman belirtilerin kişiden kişiye değiştiğini ifade edebiliriz. Ancak bir şeylerin yanlış gittiğini belirlemenize yardımcı olabilecek bazı yaygın belirtiler vardır.

Psikolojik Hastalıklar Nelerdir?

Psikolojik rahatsızlıklar gündeme geldiği zaman bazı insanlar sadece bir semptom yaşarken, bazılarında birden fazla semptom olabilir. Psikolojik hastalıkların belirtileri de zamanla gelip geçme eğilimindedir. Bu, bir gün daha iyi, ertesi gün veya hafta daha kötü hissedebileceğiniz anlamına gelmektedir.