GenelPanik Atak ve Panik Bozukluk Arasındaki Fark Nedir?

Nisan 17, 2022by admin

Panik atak ve panik bozukluk aynı gibi gözükse de aslında bilim dalı olan psikiyatride ayrıdırlar. Panik atak tek seferlik ani bir olaydır. Kişide gelişen kısa süreli korku nöbetidir. Panik atak ortalama 10-30 dakika sürmekte ve kişide bazı belirtiler gerçekleşmektedir.

Panik atak geçiren kişi nefes alamama, uyuşma, terleme, titreme vs gibi bedensel belirtilere, ölüm, kalp krizi geçirme, kontrolü kaybetme gibi sorunlarla karşılaşırlar. Fakat panik bozukluk böyle değildir. Panik bozukluk kişide panik atakların tekrar tekrar görülmesidir. Panik ataklar sadece psikolojik bir problem değildir bazen uzun süre uykusuzluktan da kaynaklanabilir fakat panik bozukluk psikolojik bir rahatsızlıktır.

Panik atak toplumda sıkça görülen bir durum olsa da panik bozukluk daha az rastlanan bir rahatsızlıktır. Hayatlarının belli bir dönemlerinde insanların panik atak geçirmesi normaldir. Genellikle 18-30 yaşları arasında görülmesi yüksektir.

Panik Atak ve Panik Bozukluk Arasındaki Fark Nedir?

Panik Atak ve Panik Bozukluk Tedavisi

Panik bozukluk birçok insanın korkusudur. Sıkça gerçekleşen panik atakların panik bozukluğa sebep olmasıdır. Panik bozukluk yaşayan insanların deli olması veya kalp krizine kadar yol açan durumları insanlarda korku oluşturur. Tedavi şekli ise psikolojik bir hastalık olduğu için genellikle psikoterapi tercih edilir fakat bazı hastalar için ilaçlı tedavide mümkündür.

Terapi hastaya atak anında neler yapması gerektiği hakkında bilgi sahibi olur, nefes egzersizleri ile rahatlamayı daha kolay sağlamayı öğretir. Panik bozukluğu olan kişilerin kalp atışlarının normal kişilerden daha hızlı olmasından sebep yanında doktor tavsiyesi ile kalp ilaçları da kullanabilirler. Panik atak ve panik bozukluk tedavisi gündeme geldiği zaman karşımıza farklı terapi teknikleri çıkmaktadır.

Panik Atak ve Panik Bozukluk Arasındaki Fark Nedir?

Panik Atak Belirtileri Nelerdir?

Panik atak birçok insanda bazı sıkıntılar sonucu meydana gelmektedir. İnsanlar yaşamlarının belli dönemlerinde panik atak geçirebilirler. Panik atak geçirdiğinizi nasıl anlarsınız:

• Göğüste bir ağrı ya da sıkışma
  • Terleme
  • Kalpte çarpıntı
  • Baş dönmesi
  • Uyuşma
  • Ateş, üşüme veya ürperme
  • Bulantı, karın ağrısı
  • Titreme
  • Çevresindekilerden farklı hissetme ya da çevresindekileri farklı algılama
  • Kontrolünü kaybetme

Tüm bu bilgiler ışığında Panik atak ve panik bozukluk sorunlarının belirtilerini mevcutsa mutlaka profesyonel bir danışmanlık hizmeti almasınız!