Çalışma AlanlarımPanik Atak Belirtileri ve Panik Atak Tedavisi

Haziran 17, 2022by admin

Panik atak belirtileri ve panik atak tedavisi nasıl yapılmaktadır? Panik ataklar zihinsel bir hastalık değildir. Ancak aynı derecede zayıflatıcı olabilirler. Panik ataklar genellikle stresli bir olay veya durum tarafından tetiklenirler. İşte en yaygın panik atak belirtileri:

• Terlemek
  • Göğüs ağrısı
  • Hızlı kalp atımı
  • Baş dönmesi ve bayılma
  • Nefes darlığı veya nefes almada zorluk

Panik ataklar, çarpıntı, göğüs ağrısı, nefes darlığı, baş dönmesi veya karın ağrısını içerebilen ani yoğun korku dönemleridir. Bu bölümler birkaç dakikadan birkaç saate kadar sürebilir.

Panik Atak Belirtileri ve Panik Atak Tedavisi

Birçok insan bir veya iki panik atak geçirir ve sonra bir daha asla panik yapmaz, diğerleri ise sık ve beklenmedik panik ataklar yaşadıkları kronik bir durum geliştirir. Ayrıca son zamanlarda ön plana çıkan panik atak belirtileri aşağıdaki gibidir;

• Korkunç bir şey olacak korkusu
  • Kontrolü kaybediyormuş gibi hissetmek
  • Nefes darlığı veya boğulma hissi (göğüs ağrısı)
  • Kalp çarpıntısı (kalp çarpıntısı) veya kalp çarpıntısı

Panik Atak Belirtileri ve Panik Atak Tedavisi

Fiziksel Panik Atak Belirtileri Nelerdir?

Panik ataklar, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli fiziksel semptomlara neden olabilir:

Hızlı Kalp atımı; panik atak, kalbinizin normalden daha hızlı atmasına neden olabilir. Buna taşikardi denir ve panik atakların yaygın bir etkisidir. Ama tehlikeli değil ve bunun için endişelenmenize gerek yoktur.

Nefes darlığı. Panik atak geçiren birçok kişi, sanki yeterince hava alamıyormuş gibi (hiperventilasyon) hızlı nefes alır. Bu bazen “hava açlığı” olarak tanımlanır. Göğüs ağrısı veya rahatsızlık gibi diğer solunum semptomları eşlik edebilir.

Göğüs ağrısı veya rahatsızlık: Panik atak geçiren kişiler nefeslerini tutamıyormuş gibi hissedebilirler. Boğuluyormuş veya nefes almakta güçlük çekiyormuş gibi hissedebilirler. Bu duyumlar bazen kalp krizi ile karıştırılır ve kişinin sağlığı hakkında endişeye neden olabilir.

Panik Atak Belirtileri ve Panik Atak Tedavisi

Mide bulantısı veya karın ağrısı: Özellikle kişi hiperventilasyon semptomu nedeniyle sersemlik veya baygınlık hissediyorsa, panik ataklar sırasında bulantı ve kusma da yaygındır. Bazı insanlar ayrıca panik atak sırasında mide ağrısı veya rahatsızlık hissederler ve bu da acil tedavi gerektiren tıbbi bir acil durum yaşadıklarını varsaymalarına neden olabilir.