GenelKleptomani Hastalığı Nedir?

Haziran 6, 2022by admin

Kleptomani Hastalığı nedir? Kleptomani, insanların kişisel kullanım için gerekli olmayan şeyleri çalmalarına neden olan bir zihinsel bozukluktur. Çoğu durumda, durum diğer zihinsel bozukluklar veya madde bağımlılığı sorunları ile ilişkilidir. Kişi, bir eşyayı çaldığını hatırlamayabilir veya sonradan bu konuda suçluluk hissedebilir.

Kleptomaniden muzdarip insanlar, eylemlerini veya eşyalara ihtiyaç duyup duymadıklarını düşünmeden dürtüsel olarak bir şeyler çalarlar. Genellikle madeni para veya ataç gibi kolayca erişilebilen ve fazla değeri olmayan eşyaları çalarlar.

Kişi, bir eşyayı çaldığını hatırlamayabilir veya sonradan bu konuda suçluluk hissedebilir. Ayrıca başkaları tarafından yakalanmaktan ve eylemleri için cezalandırılmaktan endişe duyabilirler. Kleptomanisi olan kişiler genellikle bir şey çaldıktan sonra utanç ve suçluluk duyguları yaşarlar.

Kleptomani Hastalığı Nedir?

Kleptomani Hastalığı Belirtileri Nelerdir?

Kleptomani Hastalığı nedir? Dahası belirtileri nelerdir? Kleptomanisi olan kişiler, nesneleri zorunlu olarak çalmaya başlamadan önce tipik olarak bazı belirti ve semptomlar gösterirler:

• İstedikleri ama satın almaya güçleri yetmeyen bir şey gördüklerinde endişelenirler
  • Evde yeterince eşyaya sahip olduklarında bile bir şeyler satın almaya devam ederler

Kleptomani kelimesi, hırsız anlamına gelen Yunanca “kleptes” kelimesinden gelir. Kleptomani, kişinin ihtiyaç duymadığı hatta istemediği şeyleri çalmak zorunda hissettiği bir dürtü kontrol bozukluğudur.

Kleptomani Hastalığı Nedir?

Kleptomani Hastalığı nedir? Kleptomani, kişisel kullanım için gerekli olmayan eşyaları çalma dürtüsüne karşı koyamama ile tekrarlayan çalma ile karakterize bir dürtü kontrol bozukluğudur. Çalınan eşyaların en yaygın türleri yiyecek, para ve uyuşturucudur, ancak kolayca fark edilmezse herhangi bir nesne alınabilir.

Kleptomani, kadınlarda erkeklerden daha sık teşhis edilmesine rağmen, herhangi bir yaşta herkesi etkileyebilir. Bazı durumlarda, aile öyküsü bu durumun gelişmesinde rol oynayabilir. Kleptomanisi olan kişiler, zorlayıcı davranışları nedeniyle paralarını veya diğer kaynaklarını yönetmekte zorlanabilirler.

Kleptomani Hastalığı Nedir?

Kleptomani Hastalığının Tedavisi Var Mıdır?

Kleptomani Hastalığı nedir? Kleptomani, psikologlar ve psikiyatristler tarafından ruh sağlığı durumlarını teşhis edilmektedir. Bu hastalığın tedavisi de zorlu bir süreci beraberinde getirmektedir. Kleptomanisi olan kişiler, kalem, ataç veya diğer küçük ofis malzemeleri gibi değeri az olan eşyaları çalmaya yönelik güçlü bir dürtü yaşarlar. Bu dürtüler aniden ortaya çıkar ve ancak kişi nesneyi çaldığında rahatlar. Bu davranış, obsesif-kompulsif bozukluk (OKB) veya dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB) gibi diğer psikiyatrik durumlarla ilişkili olabilir.