Genelİlaçsız Anksiyete Tedavisi Mümkün Mü?

Nisan 15, 2022by admin

İlaçsız anksiyete tedavisi mümkün mü? Anksiyete diğer adıyla kaygı bozukluğudur. Günlük hayatta olağan durumlarda kaygı bozukluğu yaşamak gayet doğaldır. Bu yüzden her kaygı bozukluğunu anksiyete hastalığına bağlamamak gerekir. Anksiyete hastalığına sahip olan insanlar günün her saati kaygı yaşarlar. Bu kaygıları kontrol altına alamazlar. Bu yüzden depresif hayat yaşamaya elverişli insanlardır.

Anksiyete tanısı koyulan bir hastaysanız ve bu hastalıktan kurtulmak istiyorsanız gerekli yöntemler vardır. Bunlardan ziyade bizim cevaplayacağımız şey ilaçsız anksiyete tedavisi mümkün müdür? Burada aksiyetenin kaynağının belirlenmesi şarttır. Zira bu tespite göre bireyde gelişen kaygı bozukluğunun giderilmesine yönelik etkili adımlar atılabilmektedir.

Anksiyete hastalığının tedavisinde ilk aranan şey ilaç tedavisi değildir. İlk olarak psikoterapi tedavisi uygulanır. Psikoterapinin yetmediği durumlarda terapi yanında ilaç tedavisi de tavsiye edilebilir. Ancak yapılan çalışmalar büyük ölçüde psikoterapinin işe yaradığını göstermektedir. Burada ilaçsız anksiyete tedavisi konusunda kapsamlı bir araştırma yapmak önerilmektedir.

İlaçsız Anksiyete Tedavisi Mümkün Mü?

Anksiyete Belirtileri Nelerdir?

Anksiyete belirtilerini kimi zaman hepimiz günlük hayatımızda hissedebiliriz. Ancak bu anksiyete hastalığına sahip olduğunuz anlamına gelmez. Tanısının psikologlar tarafından konulması gereken bu hastalık aşağıdaki belirtilerin sürekli ve geçmeyen şekilde olması ve çok fazla olduğu durumlarda görülebilir.

• Sürekli gergin, mutsuz, panik, mutsuz hissetme,
  • Sürekli kötü şeyler olacak gibi hissetmek,
  • Kalp atışlarının sürekli yüksek olması,
  • Ellerin sürekli titremesi
  • Fazla terleme,
  • Odaklanma problemleri…

Anksiyete Tedavi Yöntemleri

Psikoterapi; pek çok psikolojik ve duygusal problemin çözümü için kullanılan konuşmaya dayalı tedavi yöntemidir.

Bilişsel Davranışçı Terapisi; oluşabilecek tüm olumsuz duyguların olumlu olması için alınan grup ve tekil tedavi yöntemidir. Bu tedavide düşünceleri olumlamak için kullanılır.

İlaç Tedavisi; psikoterapi ya da bilişsel davranışçı terapisi alıyorsanız ve bunun yanında bu tedavi yöntemlerinin yetmediği düşünülüyorsa antidepresan, yatıştırıcı ilaçlar kullanılabilir.

İlaçsız Anksiyete Tedavisi Mümkün Mü?

Anksiyete Neden Olur?

Anksiyetenin neden olduğu tam olarak bilinememekle beraber, travma, genetik yatkınlıklar, sağlık sorunları, depresyon gibi psikolojik problemler, çevre ve yaşanılan olaylar anksiyete için kapı aralayabilir. Bu yüzden yaşadığımız çoğu şey anskiyeteye sebep olabilir. Bütün bu bilgiler ışığında ilaçsız anksiyete tedavisi günümüz koşullarında uygulanabilmektedir. Burada tercih edeceğiniz danışmanın bu alanda uzman olmasına dikkat etmeniz de şarttır.