Çalışma AlanlarımHamilelik Sonrası Depresyon

Mart 23, 2021by admin0

Hamilelik Sonrası Depresyon

Elbette ki anne olma süreci çok sayıda farklı durumu içine alan özel bir süreçtir. Bundan dolayı da hamilelik süreci söz konusu olduğunda hassas bir süreç karşımıza çıkmaktadır. Hamilelik süreci sadece fiziksel açıdan değişiklikleri içermez. Fiziksel açıdan değişikliklerin yanı sıra ruhsal olarak da bir takım farklılıkların ortaya çıktığını ifade edebiliriz. Dolayısıyla hamilelik süreci sonrasında günlük hayata uyum noktasında annelerin sorun yaşamaları gayet olağandır. Hamilelik sonrası depresyon sorunlarının artış göstermesi de tamamen bu konuyla ilgilidir.

Hamilelik sonrasında ortaya çıkan farklı kaygılar depresyonu tetikleyebilir. Bundan dolayı hamilelik sonrasında psikolojik bir destek almak beraberinde önemli kazanımları getirmektedir. Elbette ki hamilelik sonrası süreçte birtakım ruhsal sorunların tedavi edilmesi için terapi hizmetlerinden yararlanmak şarttır. Temelde hafif mizaç bozukluğuyla başlayan bir sürecin sonrasında çok daha vahim belirtilerle devam edeceğini ifade etmek mümkündür. Bu kapsamda hamilelik sonrasında ortaya çıkacak olan depresyon belirtilerine mutlaka dikkat etmek şarttır.

Hamilelik Sonrası Depresyon

Hamilelik Sonrası Depresyon Belirtileri

Öncelikli olarak hafif belirtilerle kendisini gösteren hamilelik sonrası depresyon, tedavi edilmesi daha da ilerleyebilmektedir. Huzursuzluk, kendini bitkin hissetme ya da kendini kınama gibi belirtilerin hamilelik sonrasındaki depresyonun belirtileri arasında yer aldığını ifade etmek mümkün olmaktadır. Yine mutsuzluk ve kendini değersiz hissetme gibi durumlar da hamilelik sonrasındaki depresyonun habercisidir.

Hamilelik sonrasında ortaya çıkan depresyon durumunun isabetli bir şekilde tanısının konulması şarttır. Zira hamilelik sonrasındaki depresyon sürecinin erken tespit edilmesi tedavi sürecini de olumlu yönde etkileyecektir. Tam da bu noktada hamilelik sonrası süreçte aşağıdaki belirtileri önemsemek gerekmektedir:

• Güvensizlikle birlikte kendini yetersiz hissetme durumu
  • Kendine vakit ayırmamayla birlikte gelişen mutsuzluk durumu
  • Kendisini sanki gerçek değilmiş gibi hissetme durumu ve yüksek kaygı durumu

Elbette ki kendine olan saygı kaybına paralel olarak mükemmeliyetçilik yaklaşımı da depresyon sürecini tetikler. Anne olma sürecine uyum sağlamak konusunda kendini yetersiz hisseden anne adaylarının depresyon sürecine girmeleri daha kolaydır. Bütün bu bilgiler ışığında hamilelik sonrası depresyon belirtilerinin ortaya çıkması durumunda mutlaka profesyonel bir destek almak şarttır. Bu sayede kısa bir süre içerisinde bu depresyon sürecini atlamak da mümkün olmaktadır.