Çalışma AlanlarımDoğum Sonrası Depresyon

Mart 21, 2021by admin0

Doğum Sonrası Depresyon

Doğum kadınların hayatındaki en önemli olayların başında gelir. Doğum olayı hem fiziki hem de psikolojik açıdan etkisi bulunan bir olay olarak karşımıza çıkar. Dolayısıyla doğum sonrasında birtakım olaylara dikkat etmek de şarttır. Zira doğum sonrası depresyon durumları beraberinde önemli sorunları da getirmektedir. Tam da bu noktada doğum sonrasında depresyon durumunun ortaya çıkması kuvvetli bir olasılıktır. Şayet doğum sonrasında bir depresyon belirtisi ortaya çıkmışsa mutlaka psikolojik destek almak gerekir. Elbette ki doğum sonrasındaki depresyon sorununa kayıtsız kalmak, anne ve bebeğin gelecek hayatını da olumsuz etkiler. Bundan dolayı doğum sonrasında bir şekilde depresyon durumu ortaya çıkarsa, profesyonel bir destek almak şarttır.

Doğum Sonrası Depresyon Nedir?

Hamilelik süreci kadınlar için zorlu bir süreçtir. Bu süreçte kadınlar hormonel olarak etkili bir değilim sürecinin içerisinde yer alır. Dolayısıyla hamilelik sürecinde kadınların hormonlarında etkili bir artış gözlemlenir. Ancak doğumla birlikte bu durum tersine döner. Yani artış gösteren hormonlar tekrar eski haline döner. Elbette ki kadınlardaki hormonların hızlı bir şekilde değişim göstermesi uyum sürecini de güçleştirir. Böylece doğum sonrası sürece uyum sağlamakta zorlanan kadınlarda depresyon süreci başlamış olur. Kadınlarda doğum sonrasında yaşanılan depresyon durumlarına doğum sonrası depresyonu denir.

Doğum Sonrası Depresyon

Doğum sonrasındaki depresyon sorunun tedavi edilmesi şarttır. Unutmamak gerekir ki doğum sonrasındaki süreç her kadın için zorlu bir süreçtir. Annelik rolüne alışmaya çalışan kadınlar aynı anda toplumsal beklentileri de hissederler. Bu süreçte kadınlar sosyal hayata uyum sağlamak noktasında da birtakım sorunlar yaşar. Yine annelik rolünün aşırı baskın olduğu durumlar da karşımıza çıkabilir. Dolayısıyla kadınların bu rol karmaşasını başarılı bir şekilde atlatabilmeleri, psikolojik destek hizmetleri sayesinde mümkün olur. Unutmamak gerekir ki günümüz koşullarında doğum sonrasındaki depresyon tedavisine dair çok sayıda farklı psikoterapi yöntemi mevcuttur.

Doğum Sonrası Depresyonun Belirtileri

Günümüz itibariyle doğum sonrası depresyon belirtileri söz konusu olduğunda aşağıdaki özellikler karşımıza çıkar:

• Depresif bir ruh halinin gelişmesi
  • Üzgün, umutsuz ve mutsuz hissetme durumu
  • Aşırı yorgunluk hissiyle birlikte uyku düzensizliklerinin görülmesi
  • Hem ilgi hem de isteklerde belirgin azalma durumun ortaya çıkması
  • Suçluluk duygusuyla birlikte yetersizlik ve değersiz hissetme durumu