Çalışma AlanlarımDikkat Eksikliği Aşırı Hareketlilik Belirtileri Nelerdir?

Haziran 19, 2022by admin

Dikkat eksikliği aşırı hareketlilik belirtileri söz konusu olduğu zaman karşımıza geniş kapsamlı bir faaliyet alanı çıkar. Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, bu tür bozukluklar kişinin aşırı dürtüsel olmasına neden olan hiperaktivitenin yanı sıra odaklanamama ve dikkat edememe ile karakterize bir durumdur. Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun 3 farklı şekilde karşımıza çıktığı bilinmektedir. Bunlar; ağırlıklı olarak dikkatsiz tip, ağırlıklı olarak hiperaktif-dürtüsel tip ve kombine tip olarak isimlendirilmektedir. En yaygın tip dikkatsiz tiptir.

Dikkat Eksikliği Aşırı Hareketlilik Belirtileri Nelerdir?

Dikkat eksikliğinin belirtileri kişiden kişiye değişir. Özellikle dikkat eksikliği bulunan bazı kişilerde yalnızca birkaç semptom olabilirken, diğerlerinde çok daha fazla olabilir. Dikkatini vermekte zorlanmak en sık karşılaşılan belirtiler arasında yer almaktadır. Bu, kişinin talimatları izlemede, biri konuşurken dinlemede veya bir konuşmanın ayrıntılarını hatırlamada sorun yaşadığı anlamına gelebilir. Kişi ayrıca evde veya okulda görevleri tamamlamada sorun yaşayabilir ve zayıf organizasyon becerileri gösterebilir.

Başlıca Dikkat Eksikliği Aşırı Hareketlilik Belirtileri

Dikkat eksikliği aşırı hareketlilik belirtileri arasında etraflarında olup bitenler tarafından kolayca dikkatin dağılması ilk sıralarda yer almaktadır. Örneğin, çevrelerinde çok fazla gürültü varsa veya ilgilerini çekmeyen bir şey yapıyorlarsa. Ayrıca, bu görevleri yeterince zorlayıcı olmak yerine sıkıcı veya sıkıcı buldukları için ev ödevi veya ev işleri gibi görevlere uzun süre odaklanmakta güçlük çekebilirler.

Dikkat Eksikliği Aşırı Hareketlilik Belirtileri Nelerdir?

Dikkat eksikliği aşırı hareketlilik belirtileri söz konusu olduğu zaman aşağıdaki seçenekler karşımıza çıkmaktadır:

• Dürtüsellik
  • Dikkatsizlik
  • Sürekli hareket halinde

Dikkat eksikliği aşırı hareketlilik belirtilerinin kişiden kişiye değiştiği bilinmektedir. Dikkat eksikliği olan çocuklar, sıkıcı buldukları görevler veya oyun aktiviteleri sırasında dikkatlerini sürdürmekte ve odaklanmada sorun yaşayabilirler. Ayrıca okuma veya ödev yapma gibi sessiz aktiviteler sırasında hareketsiz oturmakta zorlanabilirler. Dikkat eksikliği aşırı hareketlilik belirtileri konusuna dikkat etmek, bu tarz sorunların tedavisinde etkilidir.

Dikkat Eksikliği Aşırı Hareketlilik Belirtileri Nelerdir?

Dikkat eksikliği bulunan kişiler, grup durumları veya etkinlikleri sırasında genellikle sıralarını beklemekte veya başkalarına karşı sabırlı olmakta zorluk çekerler. Ayrıca dikkat eksikliği bulunan çocuklar, eylemlerinin kendileri veya başkaları üzerindeki olası sonuçlarını düşünmeden hareket edebilir. Bu da kendileri ve çevrelerindeki diğer kişiler için tehlikeli durumlara yol açabilir.