Çalışma AlanlarımDepresyon Nedir? Nedenleri Nelerdir?

Şubat 27, 2021by admin0

İnsanın nasıl düşündüğünü, nasıl davrandığını ve nasıl hissettiğini olumsuz etkileyen tıbbı hastalığa depresyon denir. Peki, depresyon nedir? Nedenleri nelerdir? Majör depresif bozukluk olarak da adlandırılan hastalık ciddi ve oldukça yaygın bir hastalıktır. Sürekli üzüntü halinde olmaya neden olan rahatsızlık zevk alınacak durumlardan dahi zevk almamaya da neden oluyor.

Keyfin kaçmasına ve huzursuzluğa neden olan hastalığın fiziksel ve duygusal bazı belirtileri vardır. Hastalığa maruz kalan hastalar iş yerindeki ve evlerindeki görevlerini yapma konusunda yetersizdirler. Depresyonun nedenleri merak edilmektedir. Tek bir nedeni olmayan hastalığı tetikleyen nedenler bulunuyor. Sosyal, biyolojik ve psikolojik etkenler nedeniyle depresyonlar yaşanmaktadır. Her yaştan ve her cinsiyetten bireyler depresyon geçirebilir. Yaşlısı genci, kadını erkeği depresyon riskini taşıyor. Kadınlarda görülme olasılığı erkeklere oranla daha yüksektir. Böylece depresyon nedir? Sorusu da yanıtını bulmuş olur.

Depresyon Nedir? Belirtileri Nelerdir?

Her insan bazı zamanlarda ve dönemlerde kendini mutsuz ve huzursuz hissedebilir. Üzgün hisseden herkes depresyonda değildir. Depresyon, sadece kendini üzgün veya mutsuz hissetmek değildir. Farklı boyutları bulunur. Depresyonun belirtilerini bilmek üzüntü haliyle aralarındaki farkın daha iyi anlaşılmasını sağlayacaktır. En çok görülen belirtileri şunlardır;

• Yapılan günlük işlere karşı ilgisiz olmak, keyif kaybı yaşamak
  • Devamlı üzgün, yorgun ve mutsuz hissetme
  • Aşırı yeme veya hiç yememe gibi yeme bozukluklarının yaşanması
  • Kendini değersiz ve suçlu hissetme
  • Hareketlerde, konuşmada yavaşlığın olması
  • Aşırı uyuma, uykudan sıklıkla uyanma, uykuya dalmada problem yaşama
  • Karar vermede zorlanma, konsantre olamama
  • İntihar etme meylinin olması

Belirtilerin görüldüğü her birey depresyonda değildir. Tanının konabilmesi için belirtilerin en az iki haftadır devam ediyor olması gerekecek.

Depresyon Tanısının Konulması ve Tedavisi

Psikiyatri alanında depresyonun tanımı ve sınıflandırılması yapılmıştır. Hastanın öyküsünü dinleyen psikolog tanıyı hemen koyacaktır. Tanı koymakta çelişki yaşayan hekimlerin kullanabileceği testler bulunmaktadır. Anksiyete bozukluğu depresyon ile karıştırılmaktadır. Para, iş, sağlık veya aile ile ilgili aşırı düzeydeki kaygı ve endişe hali anksiyetedir. Elbette ki depresyon nedir? Denildiğinde bu sorunun tedavisinin nasıl yapıldığı sorusu da akıllara gelmektedir.

Yukarıda sıralanan belirtilerden birden fazlası en az iki haftadır devam edenlerin hemen psikoloğa gitmesi gerekir. İlaç kullanılarak veya psikoterapi ile hastalık tedavi edilecektir. Hangi tedavinin uygulanacağı kişinin durumuna göre uzman tarafından belirlenir. Aile desteği depresyonda olan bir kişi için çok değerlidir. Destek görenler daha hızlı iyileşmeye meyletmektedir. Uzman Psikolog Ali Eren Yıldız; depresyon konusunda son derece mahirdir. Uyguladığı yöntemlerle çok sayıda hastasını sağlığına kavuşturmuştur.