GenelDelik Fobisi (Tripofobi) Nedir?

Mayıs 3, 2022by admin

Delik fobisi nedir? Tripofobi Türkçemizde delik fobisi olarak bilinmektedir. Tripofobi belli yüzeylerde bulunan belli boyutlarda düzenli halde duran deliklerden oluşan maddeler veya cisimlerden korkma, endişe duyma ve iğrenmeye sebep olan bir psikolojik rahatsızlık çeşididir.  Deliklere maruz kalındındığı zamanlarda kusmaya ve mide bulantılarına kadar gidebilmektedir. Tripofobi rahatsızlığına sahip olan kişilerin rahatsız olabileceği birkaç madde;

• Sünger, Sabun köpükleri
  • Mercan, Bal peteği ve Arı kovanı
  • Genişlemiş cilt gözenekleri, Ponza taşları
  • Çilek, Nar, Mısır ve Nilüfer çiçeğinin baş kısmı
  • Suyun yoğunlaşması sonucu oluşan damlacıklar

Delik Fobisi Neden Olur?

Tripofobiye kesin neden olan bir etken hale kesin ve net bir şekilde bilinmemektedir. Tam kesin ve net bir şekilde bilinmemekle beraber tripofobiye sahip olan kişilerin hayatlarında daha önce yılan ya da mavi gözlü ahtapot ile karşı karşıya gelmesi durumunda yaşanan bir travma etkisi olduğu öne sürülmektedir.  Bu dizili yuvarlaklar ve çatlaklar kişide zehirli bitki ve hayvanları anımsatmakta bu nedenle onlarda korku ve endişe yaratmaktadır.  Bazı kişilerde ise bazı hastalıkların altında yattığı belirlenmiştir.

Delik Fobisi

Örneğin su çiçeği, kızamık, kızamıkçık, tifüs gibi pek çok hastalık ve uyuz, kene gibi parazitlerin neden olduğu cilt rahatsızlıkları deri üzerinde yuvarlak şekillere sahip hastalıklar kişilerde bu rahatsızlığa neden olmaktadır.  Bu hastalık zihinsel bir hastalık olup bilinçaltının yolladığı sinyaller ile oluşmaktadır. Delik fobisi gündeme geldiği zaman günlük hayatı içinden çıkılmaz bir hale sokan bir rahatsızlıktan söz edebiliriz. Bundan dolayıdır ki bu tarz sorunların seri bir şekilde tedavi edilmesi gerekmektedir.

Tripofobi Tedavisi Nasıldır?

Fobilerin genellikle tedavileri kolay değildir. Çünkü altında yatan neden bilinmemekte ve gerçek şeyler olmadığından dolayı tedavileri de kolay olmamaktadır. Fobilerin tedavilerinde genellikle psikoloji danışmanlık, psikoterapi teknikleri ve hipnoz gibi yöntemler kullanılmaktadır. Terapilerde hastaların gerçek olmayan düşüncelerine kapılmalarına engel olmakta fayda sağlarlar. Bu fobilerinin aslında bir hayal gücü ile bağlantılı gerçek ile hiçbir alakası olmadığını onların farkına varmalarını sağlarlar.  Bazı durumlarda ilaç tedavisi de tercih edilebilmektedir. Tüm bu bilgiler ışığında günümüz koşullarında delik fobisinin tedavi edilebilir bir rahatsızlık olduğunu rahatlıkla ifade edebiliriz.