Çalışma AlanlarımÇocuklarda Konuşma Bozuklukları Terapisi

Mayıs 21, 2021by admin0

Çocuklarda Konuşma Bozuklukları Terapisi

Günümüz itibariyle çocuklarda konuşma bozuklukları pek de önemsenmez! Bu biraz da halk arasındaki hatalı bilgilerden kaynaklanır. Oysa çocuklarda konuşma bozukluklarının yaşanması; beraberinde önemli sıkıntıları da getirir. Tam da bu noktada çocuklarda konuşma bozuklukları terapisi girer! Çünkü bu tür bozuklukların tedavisine yönelik olarak sunulan terapi hizmetleri, söz konusu sorunların ortadan kalkmasını da destekler.

Esasında pediatri biliminin etkili bir düzeyde ilgilendiği bir sorun olan konuşma bozuklukları çoğunlukla, psikoloji kaynaklıdır. Bundan dolayı da söz konusu sorunların etkili bir düzeyde tedavisinin terapiler sayesinde mümkün olduğunu ifade etmek mümkün olmaktadır. Böylece ileriki yaşlarda ortaya çıkması mümkün olan pek çok farklı sorunun da tedavi edilmesi mümkün olur.

Çocuklarda Konuşma Bozukluklarının Nedenleri

Çocuklarda konuşma bozukluklarının ortaya çıkmasında çok sayıda farklı özellik etkili olmaktadır. Elbette ki çocuklardaki konuşma bozukluklarının detaylı bir şekilde araştırılması şarttır. Ancak bu sayede konuşma bozuklukların tedavisine yönelik isabetli bir şekilde adım atmak da mümkün olmaktadır. Çocuklarda konuşma bozuklukları terapisi söz konusu olduğunda, konuşma bozuklukların nedenlerine dair bilgi toplamak da şarttır. İşte çocuklarda konuşma bozukluklarının ön plana çıkan nedenleri:

• Genetik faktörler
  • Aile bireylerinin etkisi
  • Elektronik iletişim araçları

Genetik faktörler her zaman dil gelişimine etki ederler. Elbette ki genetik faktörlerin baskın olması sonrasında ortaya çıkan konuşma bozukluklarının da terapiler sayesinde tedavi edilmesi mümkün olmaktadır. Aile bireylerinin hatalı yaklaşımı, çocuklarda dil gelişimini de olumsuz etkiler. Yine elektronik iletişim araçlarını kullanan çocuklarda dil gelişiminin de yavaşladığını ifade etmek mümkün olur.

Çocuklarda Konuşma Bozuklukları Terapisi

Çocuklarda Konuşma Bozuklukları Terapisi Neden Önemlidir?

Günümüz koşullarında çocuklarda konuşma bozukluklarına yönelik sunulan terapi hizmetlerinin beraberinde önemli kazanımları getirdiğini ifade etmek mümkün olur. Tam da bu nokrada çocuklarda konuşma bozukluklarının tedavi edilmesinde, aileler, öğretmenler ve terapistler etkili olmaktadır. aile ve öğretmenlerin tutum ve davranışları, çocuklardaki konuşma bozukluklarının önüne geçmesini sağlar. Ancak var olan konuşma bozukluklarının tedavisi noktasında terapistlerin etkili bir düzeyde hizmet sunduklarını ifade etmek mümkündür. Tam da bu noktada psikolog Ali Eren Yıldız, çocuklarda konuşma bozukluklarının tedavisine yönelik etkili bir terapi hizmeti sunmaktadır!