Çalışma AlanlarımBekarlarda Vajinusmus Belirtileri

Mayıs 8, 2022by admin

Bekarlarda vajinusmus belirtileri nelerdir? Pek çok farklı nedenden dolayı bekarlarda vajinusmus ortaya çıkabilmektedir. Bu sorunun farklı nedenlerinin bulunması, belirtilerinin de farklı olmasına neden olmaktadır. Esasında hiç cinsel deneyim yaşamamış olan bireylerde vajinusmus habersiz bir şekilde gelişebilmektedir. Bundan dolayıdır ki vajinusmus belirtilerini dikkate almak her zaman önerilmektedir. Bu aşamada vajinusmus belirtilerinin kişiden kişiye farklılık gösterdiğini ifade etmek de mümkün olmaktadır. Öncelikli olarak Vajinusmus nedir? Sorusuna yanıt vermek gerekmektedir.

Bekarlarda Vajinusmus Belirtileri

Vajinusmus Nedir, Neden Tedavi Edilmelidir?

Cinsel ilişki başlamadan önce vajinal kasların istemsiz bir şekilde kasılmasından kaynaklı olarak cinsel ilişkinin gerçekleşmemesi durumuna Vajinusmus denir. Bu tür rahatsızlıklar hastadan hastaya değişiklik göstermektedir. Bazı hastalar bu rahatsızlıktan dolayı bacaklarını açamazken kimileri de cinsel ilişki henüz başlamadan önce bu tür sorunları yaşamaktadır. Nitelikli bir cinsel hayatın önündeki en büyük engeller arasında yer alan Vajinusmus tedavi edilebilir bir rahatsızlık olarak karşımıza çıkmaktadır.  Burada Vajinusmus için hastandan hastaya değişen tedavi yöntemlerinin bulunduğunu rahatlıkla ifade etmek mümkün olmaktadır.

Bekarlarda Vajinusmus Belirtileri

Vajinusmus tedavisi için ilk önce etkili bir düzeyde tanının konulması gerekmektedir. Esasında Vajinusmus tanısı çok basit bir jinekolojik değerlendirme neticesinde konabilmektedir. Muayene sırasında ortaya çıkan birtakım tepkiler bu rahatsızlığın tanısının isabetli bir şekilde konulması konusunda etkili olmaktadır. Bu aşamada yapılan muayenenin tam olarak sorunun niteliğinin tespitinde etkili olacaktır. Böylece tedavi noktasında ilk ciddi adım da atışmış olur.

Bekarlarda Vajinusmus Belirtileri

Bekarlarda Vajinusmus Belirtileri Nelerdir?

Özellikle bekarlarda Vajinusmus belirtileri gündeme geldiği zaman karşımıza birbirinden farklı seçeneklerin çıktığını rahatlıkla ifade edebiliriz. Özellikle nitelikli bir cinsel ilişkinin ortaya çıkmasına engel olan rahatsızlığın tedavi edilmesi için aşağıda sıraladığımız belirtileri dikkate almak önerilmektedir:

• Hiçbir şekilde cinsel ilişkinin yaşanamaması
  • Cinsel ilişki esnasında bacakların açılamaması ya da zor açılması
  • Çarpıntıyla birlikte gelişen baygınlık hissi hatta kimi zaman ölüm korkusu
  • Cinsel ilişki öncesinde ya da sırasında panik atak durumunun ortaya çıkması
  • Cinsel ilişki anından kontrol dışı kasılmalardan dolayı aşırı ağrı ve acı hissedilmesi
  • Cinsel deneyim sırasında aşırı düzeydeki korku durumu, heyecan ve titreme durumu

Böylece bekarlarda Vajinusmus belirtileri konusuna kapsamlı bir şekilde yanıt vermiş olduk.