Çalışma AlanlarımBağlanma Problemleri

Şubat 20, 2021by admin0

Gelişim psikolojisinin üzerinde durduğu bağlanma teoremi, kişinin başka bir bireyle fiziksel ve duygusal anlamda bağlanmasını içerir. Dünyaya yeni gelen bebek annesi, babasıyla yakın ilişki kurar. Bebeğin kurduğu ilişki bağlanmanın ilk şeklidir. İlerleyen yaşa göre bağlanma şekilleri değişir. Bazı insanlar bağlanma konusunda sorunlar yaşar. Bağlanma problemleri, kişilerin hayatlarını ciddi anlamda etkiler.

İlk olarak kendine bakanlara karşı gelişen bağlanma duygusu, ilerleyen yaşlarda dengede olmalıdır. Yaşam boyunca karşılaşılacak zorluklara karşı gelebilmek adına erken evredeki bağlanmanın stabil tutulması gerekiyor. Yetişkin olan birey toplu içerisinde bir konuma sahiptir. Başkaları ile çeşitli diyaloglar ve ilişkiler kurulmaktadır. Bağlanma duygusu yetişkin insanın başkalarıyla kuracağı ilişkilerde çok önemli bir yere sahip olacaktır.

Bağlanma Problemleri Nedenleri Belirtileri

Yapılan araştırmalar bağlanma problemi yaşayan kişilerin birçoğunda farklı psikolojik rahatsızlıklar olduğunu ortaya çıkarmıştır. Psikolojik rahatsızlıklar bağlanma problemlerinin nedeni olabileceği gibi sonucu da olabiliyor. Depresyon, kaygı bozuklukları, çoklu kişilik bozukluğu gibi rahatsızlıkları deneyimlemiş olan kişilerde daha fazla görülmektedir. İçsel deneyimler, davranışlar ve bazı duygular yetişkinlerde görülen bağlanma problemlerinin nedenlerini oluşturuyor. Bağlanma problemi yaşayanlarda bazı belirtiler gözlemlenir. Bunlar;

• Kendini izole hissetme
  • İnsanlarla bağlantı ve ilişki kurmadan kaçınma
  • Evlilik gibi önemli ilişkileri kurmada, devam ettirmede sorun yaşama
  • Hissettiği sevgiyi gösterememe
  • Çok ihtiyacı olmasına rağmen sevgiyi kabul etmeme ve sevgi göstermeme
  • Öfke patlamaları
  • Şiddet ve öfke kontrolsüzlükleri
  • Güvensizlik duygusu
  • Dürtüsellik
  • Boşlukta ve yalnız hissetme
  • Hislerini ve duygularını tam olarak algılayamama
  • Kendini bir yere ait hissedememe

Bağlanma Probleminin Tedavisi Var mı?

Kişi bağlanma problemi yaşadığında kendini çok yalnız hisseder. Yalnızlık ve beraberinde getirdiği hisler hastayı çok yarar ve tüketir. Sorunu yaşayanlar ömür boyu bu hastalığı çekmek zorunda değildir. Çünkü tedavisi mümkün bir hastalıktır. Öncelikle bir psikoloğa gidilmelidir. Yapılan terapilerle soruna neden olan durumlar, ilişkiler çekilir ve çıkarılır.

Gün yüzüne çıkan neden üzerinde çalışılarak tedavi sürecine girilmektedir. İlişkilerle başlayan yaralar yine ilişkilerle iyileştirilir. Bağlanma odaklı EMDR terapisi, bağlanma problemi yaşayan hastalarda sıklıkla kullanılıyor. Klasik EMDR terapisi ile harmanlanmış olan bağlanma terapisi güzel sonuçlar vermektedir. Terapi çeşitleri hastanın durumuna göre değişebilir. Uzman Psikolog Ali Eren Yıldız, bağlanma problemi konusunda çok önemli bir isimdir. Bilgi ve randevu için iletişime geçebilirsiniz.