GenelAğır Depresyon Belirtileri Nelerdir?

Haziran 10, 2022by admin

Ağır depresyon belirtileri nelerdir? Şiddetli depresyon, kişinin olağan aktivitelere olan ilgisini kaybetmesine neden olan ciddi bir rahatsızlıktır. Kişide uyku ve iştah sorunları yaşamasına, değersizlik ve umutsuzluk duygularına sahip olmasına ve giderek aile ve arkadaşlardan uzaklaşmasına neden olabilen psikolojik rahatsızlık olarak karşımıza ağır depresyon çıkmaktadır.

Ağır Depresyon Belirtileri Nelerdir?

Şiddetli depresyon belirtileri kişiden kişiye değişebilir. Örneğin, bazı insanlar sadece bir veya iki semptom yaşarken, diğerleri birkaç tane yaşayabilir. Semptomların şiddeti, ne kadar sürdüğüne de bağlı olacaktır. Şiddetli depresyon belirtileri genel olarak aşağıdaki gibidir;

• Uyuma veya çok fazla uyuma sorunlarının ortaya çıkması
  • Yorgunluk (aşırı yorgunluk) ve enerji eksikliğinin aşırı hissedilmesi
  • Normalde zevk aldığınız aktivitelerden çekilmeye yönelik isteklerin artması
  • Eskiden zevk aldığınız şeylere karşı ilgi veya zevk kaybıyla birlikte ortaya çıkan duygudurumu
  • Yakınınız öldüğünde hissedebileceğiniz üzüntüden daha yoğun olan üzüntü veya umutsuzluk duyguları

Ağır Depresyon Belirtileri Nelerdir?

Şiddetli Depresyon Nedir? Belirtileri Nelerdir?

Şiddetli depresyon, şiddetli semptomlara neden olabilen ve günlük aktivitelerinizde işlev görme yeteneğinizi engelleyen bir tür depresif bozukluktur. Ağır depresyon belirtileri nelerdir? İşte ön plana çıkan belirtiler:

• Kalıcı üzüntü, boşluk veya can sıkıntısı hissetmek
  • Aşırı yeme veya iştahsızlık gibi iştah değişikliklerinin ortaya çıkması
  • Çoğu gün yorgun, halsiz ve düşük enerjili hissetmekle birlikte keyifsiz hissetmek
  • Değersizlik ve suçluluk duyguları (yeterince iyi hissetmeme) ve kendini sürekli suçlamak
  • Konsantre olma, ayrıntıları hatırlama ve karar verme zorluğu çekmek
  • Eskiden zevk aldığınız aktivitelere karşı ilgi veya zevk kaybıyla birlikte negatif bir algı
  • Çok fazla veya çok az uyku, uykusuzluk veya erken uyanma ve tekrar uyuyamama (uykusuzluk) dahil uyku sorunlarının devam etmesi

Ağır depresyon, çok engelleyici olabilen ciddi bir akıl hastalığıdır. Şiddetli depresyon belirtileri, diğer depresyon biçimleriyle aynıdır, ancak daha yoğun olma ve daha uzun sürme eğilimindedirler.

Ağır Depresyon Belirtileri Nelerdir?

Ağır Depresyon Belirtileri Nelerdir? Nasıl Tanımlanır?

Şiddetli depresyon, yalnızca üzüntüyle sınırlı olmayan bir tür majör depresif bozukluğu (MDB) ifade eder. Şiddetli depresyonu olan bir kişi, diğer MDB türlerine benzer semptomlar yaşar, ancak bunlar daha yoğun ve sıktır. Bütün bu bilgiler ışığında Ağır depresyon belirtileri nelerdir?

• Umutsuzluk duyguları
  • Değersizlik veya suçluluk duyguları
  • Bir zamanlar zevk aldığınız etkinliklere ilgi kaybı
  • Konsantre olma veya karar verme zorluğu